Jste pokřtěni tak, jak byli pokřtěni všichni křesťané v Bibli?
Většina církví a společenství následují doslovné znění Matouše 28:19:
Ale tak to vždy nebylo.
Tehdy, v den Letnic, když byla založena křesťanská církev, apoštol Petr přikázal křtít takto:
Postavme si nyní tuto otázku: Má být křesťanský křest prováděn ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého nebo ve jménu Ježíše Krista?
Nebo si člověk může vybrat?
Obě nařízení jsou v Bibli. Je jedno správné, a druhé nesprávné? Pokud by to tak bylo, mohl by člověk vůbec Bibli důvěřovat? Nebo by to mohlo být tak, že apoštolové tehdy pochopili to, co církve postupem času jaksi ztratily?
Sledujme některá fakta:
Způsob křtu v tituly „Otce, Syna a Ducha svatého“, jak to je doslova v Matouši 28:19, nelze najít ani ve Skutcích apoštolských ani v prvních dvou stoletích církevních dějin.
Co se stalo?
Encyclopaedia Britannica, 11. vydání, svazek 3, strana 365-366:
Křestní formule byla změněna ze jména Ježíše Krista na slova Otce, Syna a Ducha svatého Katolickou církví ve 2. století.
Tamtéž, svazek 3, strana 82:
Staré prameny všude uvádějí, že vodní křest byl vykonáván ve jménu Ježíše Krista.
Katolická encyklopedie, svazek 2, strana 263:
Zde katolíci potvrzují, že křest byl změněn katolickou církví.
M. A. Canney, Encyklopedie náboženství, strana 53:
První církev stále křtila ve jménu Pána Ježíše až do zrodu učení o „trojici“ ve 2. století.
F. M. Colby / T. Williams, Nová mezinárodní encyklopedie, svazek 22, strana 477:
Termín „trojice“ se poprvé objevil ve spisech Tertulliana, římskokatolického církevního otce, žijícího přibližně v letech 150 až 220 po Kristu.
J. Hastings, Encyklopedie náboženství a etiky, svazek 2, strana 377:
Křesťanský křest byl vykonáván slovy „ve jménu Ježíše“.
Tamtéž, svazek 2, strana 378:
Používání jakéhokoliv druhu trojiční křestní formule v rané historii církve neexistuje.
Nyní by někdo mohl namítat: Ale není to přesto spolehlivější takto křtít, když takto to doslovně řekl sám Ježíš?
Ale proč potom apoštolové a první křesťané křtili zcela odlišně?
Toto místo Písma nám ukazuje, na čem je pravá Církev postavena. „Na té skále postavím svou církev.“ Je to na zjevení Krista (toho Logos, toho živého pomazaného Slova) v každém jednotlivém věku.
Kvůli tomu, co Otec Petrovi ukázal, mu Ježíš dal klíče Nebeského království.
Petr plný Ducha svatého použil tento klíč v den Letnic a přesně vykonal Ježíšův příkaz křtu.
Skutky 2:38: „ … ve jménu Ježíše Krista …“ – když otevřel dveře Nebeského království pro Židy.
Skutky 8:16: „ … ve jménu Pána Ježíše“ – zde otevřel dveře pro pohany (ne pro Židy).
Skutky 10:48: „ … ve jménu Páně“ – zde pro Samaritány.
Skutky 19:5: „ … ve jménu Pána Ježíše“ – když byli znovu pokřtěni někteří z Janových učedníků, když přijali více poznání.
Ne, byli jste pokřtěni ve jménu Toho, který za vás byl ukřižován.
Ve jménu Otce?, Syna?, Ducha svatého?
Jméno (jednotné číslo) třech Božích úřadů (Otce, Syna a Ducha svatého) je
Pán Ježíš Kristus.
Když církev v roce 325 na Nicejském koncilu díky učení o „trojici“ rozdělila Boha na tři osoby, tato pravda se ztratila.
Viz také: 5. Mojžíšova 6:4; Marek 12:29,32; Galatským 3:20; 1. Timoteovi 2:5; Jakub 2:19; Zjevení 4:2 apod.
Pokud budete následovat tyto biblické instrukce a necháte se pokřtít biblickým způsobem, teprve potom můžete očekávat biblické výsledky: „… a přijmete dar Ducha svatého.“